Nieuws over Ronald Camstra

Woningbouw en verkeer de grote knelpunten in Austerlitz

AUSTERLITZ – Betaalbare woningen en problemen op het gebied van verkeer. Dat is waar de inwoners van Austerlitz zich momenteel de meeste zorgen over maken. Dat bleek op de bijeenkomst, op 14 februari, waarop de lijsttrekkers van de partijen die deelnemen aan de gemeenteraadsverkiezingen in Zeist, met elkaar debatteerden. Voor GroenLinks deed lijsttrekker Ronald Camstra mee.

Sociale woningbouw op Slotstad RTV

Zeist Zendt

In het kader van de gemeenteraadsverkiezingen 2018 besteedt Slotstad RTV in het discussieprogramma Zeist Zendt aandacht aan sociale woningbouw binnen de gemeente Zeist.

GroenLinks stelt mondelinge vragen over fietspad naar De Uithof

Fietspad Zeist-West - Uithof

Aanstaande dinsdag 9 mei zal Ronald Camstra namens de GroenLinks-fractie mondelinge vragen stellen in de gemeenteraad. Onderwerp van de vragen is een artikel op de website van de provincie, waarin ineens met grote stelligheid de komst van een nieuw fietspad tussen Brugakker en de Uithof wordt aangekondigd.

Raadsvoorstel: "stimuleer scholen tot duurzaamheid via competitie"

GroenLinks komt op 21 april met een raadsvoorstel om middelbare scholen in Zeist via een competitie te stimuleren hun ecologische voetafdruk te verkleinen. Denk daarbij aan energiereductie, opwekking van hernieuwbare energie, vermindering van watergebruik en het reduceren van afval. Concreet vraagt GroenLinks het college om geld vrij te maken, zodat de scholen kunnen deelnemen aan het internationale programma Eco-Schools. Verschillende middelbare scholen hebben al interesse getoond in deelname. Als de gemeenteraad het voorstel aanneemt, kunnen de scholen in september 2016 starten met de competitie.