Nieuws van Ans Pereboom

GroenLinks wil een feestelijke jaarwisseling 2019-2020

Veel inwoners van Zeist zijn helemaal klaar met het vuurwerk. Als het aan de fractie van GroenLinks ligt, komt er dan ook een verbod op consumentenvuurwerk, zoals knalvuurwerk en vuurpijlen. Als alternatief stelt de fractie een vuurwerkshow voor, waardoor de jaarwisseling weer een feestje wordt voor iedereen. De gemeenteraad debatteerde over dit voorstel op 15 januari jl.

Vuurwerkoverlast in Zeist

Vuurwerkoverlast

Op het Meldpunt Vuurwerkoverlast zijn afgelopen jaarwisseling 223 meldingen met vuurwerkklachten binnengekomen uit Zeist. Het meldpunt opende op Eerste Kerstdag en sloot op 3 januari om 13:00 uur.

Raadvoorstel Zeist toegankelijk voor iedereen

Zeist toegankelijk voor iedereen

Voor mensen met een handicap zit het dagelijkse leven vol grote en kleine hindernissen. Ergens lunchen of vergaderen. Vaak staan wij er niet bij stil hoe zij er moeten komen en of zij eigenlijk ├╝berhaupt binnen kunnen komen. Wij vragen ons niet af of we naar het toilet kunnen, hoe we een deur kunnen openen, op de eerste verdieping moeten komen, dat is voor de meeste van ons vanzelfsprekend. Hindernissen kunnen fysiek zijn, maar ook sociaal of gewoon een gebrek aan heldere informatie.