Het imposante gebouw van opleidingscentrum de Wittenberg aan de Krakelingweg was op 18 mei het decor van de ledenbijeenkomst van GroenLinks Zeist. Na de moskee in het najaar van 2015 kozen we ditmaal voor een locatie met een christelijke grondslag. Omdat vrijwel niemand deze bijzondere plek in Zeist kende, begon de avond met een rondleiding door een bewoonster van de Wittenberg.

De bijeenkomst stond grotendeels in het teken van de naderende verkiezingen, voor de Tweede kamer in maart 2017 en voor de gemeenteraad in het jaar erop. GroenLinks heeft zin in de verkiezingen en bestuur en fractie willen graag veel leden hierbij betrekken. Op de verkiezingsmarkt konden de leden vernemen wat de werkzaamheden van de raadsfractie, het campagneteam, de programmacommissie en de kandidatencommissie inhouden. Daarnaast legden bestuur en fractie verantwoording af over 2015. Het eerste volledige oppositie jaar, waarin er veel is bereikt, zowel binnen als buiten de gemeenteraad. De jaarrekening 2015 werd goedgekeurd en voorzitter Stokhof, penningmeester Akerboom en bestuurslid Snel zijn herbenoemd in hun functie.

Vaste gebruiker van de Wittenberg is GIDSnetwerk Zeist, een christelijke netwerkorganisatie met wie GroenLinks Zeist binnen "Welkom in Zeist" actief samenwerkt. Edwin Hilverda sloot daarom de avond af met een presentatie over de werkzaamheden van het GIDSnetwerk, waaronder 'Welkom in Zeist' en het maatjesproject ReconnAct.

Vijfentwintig leden bezochten de bijeenkomst, onder wie ook enkele nieuwe leden.