GroenLinks groeit als nooit tevoren, 14 zetels in de Tweede Kamer, volle zalen bij de landelijke Meetups en in Zeist in twee jaar tijd 40% groei van het aantal leden. Met onze boodschap over empathie, eerlijk delen en een duurzame samenleving spreken we steeds meer mensen aan die net als wij willen werken aan verandering.

Op 21 maart 2018 kiezen we een nieuwe gemeenteraad. Gezien de toegenomen belangstelling voor GroenLinks verwachten we te groeien van 3 naar 4 of 5 zetels. De zittende raadsleden willen door, maar in aanvulling op hen zoeken we nieuwe kandidaten die met energie en een frisse blik GroenLinks in de gemeenteraad willen vertegenwoordigen.

Wil jij als raadslid van GroenLinks werken aan verandering in Zeist? Je kunt je tot en met 25 augustus kandidaat stellen. Stel jezelf op tijd kandidaat, ook als je nog niet helemaal zeker bent, want na de deadline moet je vier jaar wachten. Hieronder lees je hoe je jezelf kandidaat stelt. Op het moment van kandidaatstelling hoef je nog geen lid te zijn van GroenLinks.

Je kunt je tot en met 25 augustus kandidaat stellen voor de gemeenteraad in Zeist. Download het bewilligingsformulier en de integriteitsverklaring, die je op deze pagina vindt en zorg dat de ingevulde formulieren, samen met een CV en een motivatiebrief uiterlijk op 25 augustus 2017 om 22:00 uur volledig en naar waarheid ingevuld in het bezit zijn van de kandidatencommissie. Dit is een harde deadline. De commisssie kan besluiten om formulieren die na dit moment binnenkomen, niet meer in behandeling te nemen. Zodra jouw formulieren ontvangen zijn, neemt de kandidatencommissie contact met je op.

Ook geïnteresseerden in een wethouderschap namens GroenLinks vragen we om zich via deze weg kandidaat te stellen.

Alle benodigde instructies die van belang zijn voor de kandidaatstelling staan in de toelichting bij de twee formulieren. In de pdf vind je de profielen van raadslid, lijsttrekker en wethouder.

Voor meer informatie over de procedure, kun je contact opnemen met Bas van der Schild via secretariszeist@groenlinks.nl