Tijdens de afgelopen raadvergadering heeft GroenLinks - samen met PvdA en NDZ -  een motie ingediend waarin gevraagd werd om een concrete uitwerking te geven aan een aantal zaken die beschreven staan in de Structuurvisie Zeist 2020. Deze Structuurvisie is 4 jaar geleden vastgesteld door de raad. Op de kaart die bij de Structuurvisie hoort, staan dingen ingetekend als Ecologische Verbindingen en zgn. Steppingsstones voor de fauna. Maar die staan als vage pijlen op de kaart. Dat kan ook niet anders, want het gaat om een visie op hoofdlijnen.

Er moet dus nog het e.e.a. vertaald worden naar de concrete uitvoering: waar komen deze ecologische verbindingen precies te liggen en wat zijn de consequenties daarvan voor de ruimtelijke ordening. Bij verschillende gelegenheden ( bij bouwplannen in Den Dolder en Station Driebergen-Zeist ) is in de raad geconstateerd dat er onduidelijkheid over is en dat er interpretatieverschillen bestaan.

Daarom heeft GroenLinks het initiatief genomen tot een motie die beoogt deze vertaalslagen éénduidig te maken, zodat in juridisch bindende documenten - zoals bestemmingsplannen - de intenties uit de Structuurvisie handen en voeten krijgen. Deze motie werd met algemene stemmen aangenomen door de Zeister raad.

Als u op de titel van dit artikel klikt verschijnt er onderaan de tekst een link naar de tekst van de motie