Op 24 en 25 juni bezochten wij de Verzetswijk, De Indische Buurt en Valkenbosch. En we waren met een stand aanwezig op het Vrijheidsplein. We gingen met bewoners in gesprek over hun wensen voor de wijk. De meeste bewoners wonen erg gelukkig in deze wijken. Ze prijzen de groene omgeving en de sociale veiligheid. Maar er zijn ook veel verbeterpunten. Die liggen vooral op het gebied van verkeersveiligheid, openbare verlichting, de kwaliteit van het openbaar groen en afvalscheiding. Wij gaan deze wensen doorgeven aan het wijkteam en nemen de belangrijkste op in het verkiezingsprogramma van 2018.

Met 18 leden hebben wij bijna 50 bewoners van de drie wijken gesproken. Een aantal leden belde aan bij bewoners, anderen waren aanwezig op het Vrijheidsplein. De belangrijkste vraag aan bewoners was: “wat is uw wens op het gebied van duurzaamheid, groen en gelijke kansen voor iedereen op welzijn en geluk?”. Alhoewel de meeste bewoners heel gelukkig zijn, hebben zij vrijwel allemaal wel een wens: meer bloemen voor bijen in het openbaar groen, aanpassing van enkele voor fietsers onoverzichtelijke kruisingen, snelheidsbeperkende maatregelen in 30-kilometerzones, sneller invoeren van het nieuwe afvalplan en verlichting in enkele donkere steegjes. Enkelen noemden de negatieve gevolgen van de veranderingen in de zorg: minder zorg aan huis en een zwaardere last voor mantelzorgers.

In de pdf (zie hieronder) vind je alle informatie die wij hebben opgehaald. Wij overhandigen deze ook aan de twee wijkmanagers. De belangrijkste en meest genoemde wensen komen in het verkiezingsprogramma 2018.

Dit was de eerste wijk die wij bezochten in het kader van een permanente campagne, die tot maart 2018 wordt voortgezet. In september bezoeken wij een andere wijk in Zeist.