We hebben nog maar net de verkiezingen voor de gemeenteraad achter de rug en we gaan ons alweer warmlopen voor de Europese verkiezingen op 22 mei.

Met het motto “Kies Europa, stem Groen” laat GroenLinks weten dat zij voor Europa is, maar dan wel een groen en sociaal Europa. GroenLinks is de enige linkse pro-Europese partij in Nederland.
Wij zijn pro-Europa omdat wij ervan overtuigd zijn dat de grote uitdagingen om een internationale aanpak vragen. Vervuilde rivieren houden zich niet aan landsgrenzen, net zo min als de klimaatverandering.

We gaan voor 2 zetels van de 28 die er voor Nederland beschikbaar zijn. De campagne start op 1 mei en duurt dus drie weken. De belangrijkste thema’s in de campagne zijn schone energie en groene werkgelegenheid. Nationaal zullen Bram van Ojik en Bas Eickhout de campagne dragen. Locaal moet de nadruk liggen op kiezerscontact. Flyeren op plaatsen waar onze sympathisanten komen (zoals stations) staat daarom centraal in de campagne.

Heb je zin om je drie weken actief in te zetten om zoveel mogelijk Zeistenaren over te halen om voor een groen Europa te stemmen, stuur dan een mailtje aan hans.snel@ziggo.nl.

Ook als je iets minder tijd hebt, maar wel wilt helpen, horen we dat graag van je.

Het verkiezingsprogramma van GroenLinks voor Europa vind je op http://start.groenlinks.nl/euverkiezingsprogramma/